onsdag 17 februari 2010

Min aktivitet

Nu har jag planerat och genomfört min aktivitet i kursen PDK under min praktik. Aktiviteten gick ut på att tre barn, tillsammans med mig, skulle få göra var sin ppt om dem själva. De tre barnen bestod utav två pojkar och en flicka. Flickan som har kommit väldigt långt i sin läs och skriv utveckling klarade att leta upp, trycka och skriva all den information om henne själv hon ville skulle stå med helt på egen hand. De två pojkarna krävde dock lite mer stöd då de inte alls har samma skrivvana som flickan. I stort gick det väldigt bra och resultatet skulle jag vilja se som något som alltid går att utveckla ytterligare. Det går ju fortsätta med samma barn som ett typ av projekt och att de får göra en ppt sida i veckan exempelvis. Dock skulle nog inte jag vilja gå vidare med denna aktivitet mer utan bara släppa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar